Evenimente

Workshop 5. „Start-up online în România” 27 iunie 2013

În data de 27 iunie 2013, la Clubul Ţăranului din cadrul Muzeului Ţăranului Român a  avut loc workshopul „Start-up online în România”,  la care au participat 72 de persoane.

Evenimentul a fost susţinut de către Daniel Zărnescu şi Graţian Sonu, creatorii şi promotorii conceptului de Mentorship Internet Business, una dintre cele mai cunoscute şcoli de afaceri din România. Evenimentul s-a desfăşurat într-o zi spre finalul săptămânii (joi), în intervalul orar 17.00 – 21.00, la Clubul Ţăranului din cadrul Muzeului Ţăranului Român. Din punctul de vedere al stimulării unei atmosfere nonformale, evenimentul a ales spaţii cu conotaţie culturală precum cele din Muzeul Ţăranului Român şi a combinat tehnica de discuţie facilitată, cu expunerea din partea facilitatorilor, cu exerciţiile aplicabile experienţei fiecărui participant şi cu stimularea networking-ului prin lucru pe grupe mici, favorizând astfel un grad crescut de interactivitate între participanţi.

Workshop-ul a fost structurat în două secţiuni:

  • Obstacolele cu care se confruntă un antreprenor aflat la început de drum;
  • Primii paşi care te pot duce la bani încasaţi în mai puţin de 3 luni, fără să investeşti sume colosale.

Prima parte s-a axat pe principalele piedici pe care le întâmpină un antreprenor în România când vrea să pornească o afacere online, de aceea formatorii au facilitat găsirea unor răspunsuri la întrebări precum:

  • Am nevoie de cunoștințe de programare ca să pornesc o afacere online?
  • Ce domeniu să aleg? Ce să fac efectiv?
  • Poți reuși indiferent de banii pe care îi ai, timpul de care dispui, studiile pe care le-ai făcut?
  • Poți reuși chiar dacă nu ești expert în domeniu, cum sunt atâția alții?
  • Afacerile pe internet sunt profitabile?
  • Cum se aduce trafic pe site, odată ce îl ridici?
  • Nu cumva internetul este supraaglomerat de siteuri? Unde mai am loc și eu?
  • De ce ar cumpăra cineva de la mine?
  • Toată lumea se plânge de criză, pe internet nu este criză?

În partea a doua, cei doi traineri au multiplicat numărul de exemple concrete de afaceri pornite de la zero, din pasiune, accentuând asupra succesiunii pașilor pe care i-a făcut fiecare antreprenor care a reușit în demersul lui.

Tehnicile bazate pe exerciţii de autoreflecţie şi analiză personală au vizat motivarea participanţilor în a identifica resursele personale interne care pot sprijini un demers de tip antreprenorial.

La finalul serii, cei doi moderatori au primit întrebări din public, răspunzând la subiecte precum necesitatea expertizei în domeniul de activitate al afacerii personale, momentul decisiv al luării deciziei de a te lansa pe cont propriu, calculul riscului de eşec, etc. În fiecare moment, participanţii au fost încurajaţi să caute oportunităţile şi mai ales, resursele personale interioare pentru punerea în practică a primelor idei, în paşi mărunţi, prin metoda deciziilor progresive.