Ofertă de formare
Proiectul POSDRU/92/3.1/S/62353
„Dezvoltarea competenţelor antreprenoriale – o alternativă eficientă de adaptare la piaţa muncii în societatea informaţională” -
- Program de formare în domeniul competenţelor antreprenoriale -
Programul de formare în domeniul competenţelor antreprenoriale, acreditat de către Autoritatea Naţională pentru Calificări (ANC - fost CNFPA) prin Autorizaţia seria B, Nr. 0005713 din data 31.07.2012, vizează dezvoltarea competențelor antreprenoriale și manageriale în scopul promovării spiritului antreprenorial și încurajarea practicilor antreprenoriale.
Programul de formare se desfășoară în perioada martie - iunie 2013 și se adresează unui număr total de 150 de participanţi.
Profilul candidaţilor:
Criterii generale de eligibilitate:
Organizarea programului de formare:
Programul se finalizează cu examen şi cu obţinerea certificatului de absolvire recunoscut de Ministerul Muncii, Familiei, Protecţiei Sociale şi Persoanelor Vârstnice și de Ministerul Educației Naționale.
Selecţia participanţilor se realizează în conformitate cu metodologia de selecţie elaborată în cadrul acestei activităţi, astfel:
Etapa 1: înscrierea pentru participare la selecţie prin completarea unui chestionar online;
Etapa 2: parcurgerea a două probe de selecţie:
Toţi candidaţii susţin în mod obligatoriu ambele probe de evaluare!
Cele două probe au în vedere evaluarea următoarelor dimensiuni psihologice:
În cadrul interviului motivaţional, participanţii prezintă o idee de afacere şi răspund la întrebările adresate de către cei 4 membri ai comisiei de evaluare. Evaluarea fiecăreia dintre cele patru dimensiuni se face pe o scală de la 1 la 5, unde 1 corespunde lipsei acelei caracteristici, iar 5 corespunde unui nivel excepţional de dezvoltare a caracteristicii urmărite.
La această probă, un candidat poate primi un punctaj maxim de 80 de puncte, pentru toate cele patru dimensiuni evaluate.
În a doua etapă de selecţie, candidaţii vor răspunde la întrebările Chestionarului de Evaluare a Intereselor Profesionale (Holland). Acesta evaluează două dintre cele patru dimensiuni de selecţie avute în vedere şi anume Lidershipul şi motivarea echipei şi Motivaţia şi interesul antreprenorial.
Chestionarul oferă ca rezultat o ierarhie a intereselor profesionale conform celor şase tipuri de interese identificate de teoria lui Holland: realist, investigativ, artistic, social, antreprenorial şi convenţional. Pentru fiecare candidat, sunt luate în considerare doar acele rezultate care plasează interesul antreprenorial (tipul întreprinzător) în primele trei locuri ale ierarhiei intereselor, situaţie în care punctajul se acordă descrescător, de la maxim 20 la 10. Dacă interesul antreprenorial se plasează pe ultimele trei locuri ale ierarhiei intereselor, punctajul obţinut este 0.
În finalul selecţiei, candidaţii sunt distribuiţi pe locurile disponibile pentru formare în ordinea descrescătoare a punctajelor lor totale, obţinute la ambele probe. Fiecare candidat va primi un feedback individualizat privind competenţele şi abilităţile evaluate în cadrul selecţiei.
Schiță de orar pentru desfăşurarea programului de formare, pentru o grupă de cursanţi:
Săptămâna |
Luni |
Marţi |
Miercuri |
Joi |
Vineri |
Sâmbătă |
Duminică |
S1 |
|
|
|
|
7h T si AP |
7h T si AP |
6h T si AP |
S2 |
3h-SI |
3h-SI |
3h-SI |
3h-SI |
4h-SI |
- |
- |
S3 |
3h-SI |
3h-SI |
3h-SI |
3h-SI |
7h T si AP |
7h T si AP |
6h T si AP |
S4 |
3h-SI |
3h-SI |
3h-SI |
3h-SI |
3h-SI |
- |
- |
S5 |
3h-SI |
3h-SI |
3h-SI |
3h-SI |
7h T si AP |
3h AP |
- |
Legendă: SI – Studiu Individual, T – Teorie, AP – Aplicaţii practice
Documente necesare înscrierii la programul de formare:
Premii şi subvenţii
Pentru cursanţii programului de formare, pot fi oferite două tipuri de stimulente financiare, după cum urmează:
Alocarea subvenţiilor în limita celor 100 de persoane/participanţi la programul de formare are în vedere ca principale criterii, următoarele:
Descrierea specifică a modului de alocare a tipurilor de stimulente financiare menţionate mai sus, face obiectul unei proceduri care va fi dezvoltată ulterior.